Co jest istotne podczas zarządzania dodatkowym ruchem w Contact Center?

Wzrosty ruchu charakteryzują się dużą sezonowością np. okres przedświąteczny w związku z tym call centra muszą stawiać na dużą elastyczność oraz umiejętność prognozowania, żeby zapewnić obsługę klientów na jak najwyższym poziomie.
Warto wtedy rozważyć takie strategie jak:

Odpowiednio opracowany model zatrudnienia, który stawia na elastyczność
W modelu tym istotne jest posiadanie w swoich zasobach wszechstronnych pracowników, którzy świetnie odnajdą się też na innych projektach i będą w stanie łączyć swoje role.
Warto też mieć „rezerwowy” zespół, który wesprze w sytuacjach zwiększonego ruchu.

Uczenie maszynowe oraz sztuczna inteligencja
AI ma wiele zastosowań, jednak podczas zwiększonego zapotrzebowania na obsługę klientów, dzięki niemu firmy mogą przewidywać trendy i wzorce konsumentów. Automatyzacja w obsłudze klienta czy w przypadku weryfikacji zamówień pozwala na znaczące usprawnienie pracy oraz uwalnia zasoby do bardziej złożonych zadań.

Zbieranie i analiza opinii klientów
Przy tzw. „pętlach informacji zwrotnej” ważna jest różnorodność, która pozwala na wnikliwą analizę i wprowadzenie konkretnych zmian, co w konsekwencji przełoży się nam na zwiększenie efektywności danej firmy.

Współpraca z zewnętrznymi dostawcami usług
Outsourcing pozwala na utrzymanie wysokich wskaźników w pikach natężenia ruchu. Często firmy zewnętrzne dysponują elastycznymi zasobami oraz zaawansowaną technologią.
Niekiedy może oznaczać to dla firm korzyści również pod względem finansowym oraz daje możliwości do wewnętrznych benchmarków.

W sytuacjach dynamicznych zmian w obciążeniu ruchem, żeby sprostać oczekiwaniom klientom, ale także mieć zabezpieczenie do wypełniania warunków zapisanych w umowach, należy uwzględnić kilka aspektów w strategii firmy, takich jak: elastyczność w zarządzaniu zasobami ludzkimi, technologie czy współpracę z firmami zewnętrznymi.
Pozwoli to na zachowanie obsługi na najwyższym poziomie oraz przełoży się na zadowolenie klientów.

*na podstawie artykułu CCNews.pl Krzysztof M. Łapiński

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

plaque-logo_2
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.